میزان استرس خود را برای کوچک شدن شکم خود کاهش دهید

اگر بالای ۴۰ سال دارید و در کوچک شدن شکم مشکل دارید این مطلب را از دست ندهید

با بالا رفتن سن به دلیل آنکه متابولیسم بدن کاهش می یابد. در این شرایط برای اینکه غذا به انرژی تبدیل شود زمان بیشتری لازم است. ضمن اینکه برای تبدیل غذا به چربی زمان کمتری نیاز است. بنابراین ما با هر بار غذا خوردن راحت تر چاق می شویم. خیلی از افراد به دلیل مشکل بودن کاهش وزن در سنین بالا از تلاش برای کوچک شدن شکم دست می کشند. یادتان باشد کاهش وزن در هر زمانی امکان پذیر است. در سنین حدود ۴۰ بدن و ماهیچه های شما می توانند به خوبی فعالیت کرده و خود را با شرایط مختلف تطبیق دهند.

شکم بزرگ

وقتی افراد در سنین حدود ۴۰ یا بالاتر هستند معمولاً مسئولیت شغل، خانواده، فرزندان و غیره روی دوش های آنهاست. افراد در این سنین بیشترین استرس را دارند. و استرس عاملی برای چاق شدن آنهاست. شاید باورش سخت باشد ولی در زمان استرس هورمونی در بدن شما ترشح می شود به نام کورتیزول که باعث می شود که چربی ها به سمت شکم شما هدایت شوند. و به شدت در آنجا ذخیره گردند. شاید بگوئید کنترل و کاهش استرس مشکل است. اما یادتان باشد به خاطر حفظ سلامتی تان باید میزان استرس خود را کاهش دهید. در ادامه بیشتر با شما در این مورد صحبت خواهم کرد.

استرس به این دلیل که باعث چاقی شکمی می شود شما را مستعد ابتلا به قند خون، فشار خون، مشکلات ستون فقرات، سائیدگی مفاصل و غیره می کند. بنابراین برای کوچک شدن شکم می بایست به کاهش استرس خود اقدام کنید. احتمالاً می پرسید چگونه استرس را کاهش دهم ؟؟

برای کوچک شدن شکم استرس خود را کم کنید

  • ورزش کنید. مطالعات زیادی نقش ورزش در کاهش استرس را تائید کرده است. ورزش می تواند به طرز شگفت آوری تمامی شاخص های سلامتی شما را بهبود دهد. تنبلی را کنار بگذارید. به تدریج میزان ورزش خود را زیاد کنید. این نوید را به شما می دهم که اگر چند ماهی ورزش را ادامه دهید دیگر نمی توانید آن را رها کنید.
  • سعی کنید قبل از خواب کمی مطالعه کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. میوه و سبزیجات استرس شما را (به ویژه در خانمها) کاهش می دهد.
  • سعی کنید خواب مناسبی داشته باشید. (بسته درمان بی خوابی هزار و چهل گیاه را مطالعه کنید)
  • از گیاهان آرامبخش استفاده نمائید.
  • از تکنیک های آرام بخشی استفاده کنید.

    • در جایی ساکت دراز بکشید. چشمان خود را ببندید. توجه خود را به سمت تنفس خود هدایت کنید. چند دقیقه ای تمام مشکلات زندگی تان را رها کنید. و تنها به تنفس خود دقت کنید. صدای تنفس خود را بشنوید. حرکات شکمی تنفس خود را دنیال کنید. خواهید دید که بعد از چند دقیقه آرام تر خواهید بود. احتمالاً شاید به یک خواب چند دقیقه ای فرو روید. اگر خوابتان نبرد می توانید سفری خیالی در زمان داشته باشید. یک خاطره زیبا را به یاد آورید و خود را به آنجا ببرید. چند دقیقه ای خود را در آن خاطره نگه دارید. بعد از چند دقیقه به آرامی چشمانتان را باز کنید و زندگی را این بار آرام تر از سر بگیرید.
  • سعی کنید پیمانتان را دوباره با خداوند تجدید کنید. مطالعات زیادی نقش خداباوری را در سلامت تائید کرده اند.
  • سعی کنید به یک انسان کمکی هر چند ناچیز کنید. این کار روحیه شما را بسیار تغییر خواهد داد.

همیشه سالم و سلامت باشید.

مطلب از دکتر رضا دهقانی، فارماکولوژیست، استاد دانشگاه
هر گونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

لطفاً برای ارتقاء سلامت جامعه این مطلب را به اشتراک بگذارید
درباره رضا دهقانی

دکتر رضا دهقانی، دکتری تخصصی فارماکولوژی، استاد دانشگاه == ارتباط مستقیم از طریق ایمیل dr.rezadehghani7@yahoo.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.