فردی با حالت بی حالی و خستگی

چگونه از بی حالی و خستگی در فصل بهار رها شویم

بهار زیباترین فصل سال است. بسیاری از مردم دوست دارند در این فصل به طبیعت بروند و از زیبایی های آن لذت ببرند. اما فصل بهار برای بعضی‌ها همراه با بی حالی و خستگی است. اگر شما هم دچار بی حالی و خستگی در فصل بهار هستید. ادامه این مطلب را از دست ندهید. ما به شما راه‌های غلبه بر بی حالی و خستگی در فصل بهار را ارائه می دهیم.

علت بی حالی در فصل بهار چیست ؟

علت بی حالی و خستگی فصل بهار دو دلیل خیلی عمده است. مهمترین علت آن به خاطر گرده‌ها و مواد آلرژی‌زایی است که در هوا وجود دارد. فصل بهار فصل گرده افشانی گیاهان است. و این گرده‌ها وقتی استشمام می شوند نوعی واکنش آلرژیک در بدن ما ایجاد می کنند. که باعث می‌شود حالت خواب آلودگی پیدا کنیم. دلیل دوم به خاطر تغییر ساعات شبانه روز است. در بدن همه ما یک ساعت درونی وجود دارد که میزان خواب و بیداری ما را تعیین می کند. وقتی از فصلی به فصل دیگر می رویم، تغییر طول شب و روز روی ساعت درونی ما اثر می گذارد. و باعث به هم ریختن ساعات خواب ما می شود.

درمان بی حالی فصل بهار

  • مصرف ویتامین‌ها را افزایش دهید.

    • مطالعات زیادی نشان داده‌اند مصرف بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث کاهش بی حالی و خیتگی فصل بهار می‌شود. برای اینکه ویتامین و مواد معدنی بیشتری به بدن خود برسانید، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. همچنین می‌توانید در شروع روز یک مولتی ویتامین بخورید.
  • بیشتر از ۹ ساعت و کمتر از ۶ ساعت نخوابید.

    • اگر می‌خواهید بی حالی و خستگی نداشته نباشید، حتماً توصیه می‌کنیم که کمتر از ۶ ساعت و بیشتر از ۹ ساعت نخوابید. چون در هر دو صورت بی حالی و خستگی به سراغتان می‌آید. بهترین ساعت خواب بین ساعت ۱۱ تا ۵ صبح است.
  • سعی کنید اکسیژن بیشتری به بدن خود برسانید.

    • برای این کار کافی است نفس‌های عمیق بیشتری در طول روز بکشید.
  • کمی بدن خود را کش بیاورید و چند دقیقه‌ای نرمش کنید.

    • وقتی نرمش می‌کنید و بدن خود را کش می‌آورید به بدن خود اجازه می دهید تا لنف با سرعت بیشتری در بدن شما به جریان افتد. و مواد سمی از بدن شما دفع گردند.
  • بیشتر آب بخورید.

    • جالب است بدانید، خیلی از مواقع بی حالی و خستگی بدن ما به علت کمبود آب است. حداقل روزی ۸ لیوان آب بخورید.
  • این معجون گیاهی را امتحان کنید

    • با یک قاشق چای خوری شیرین بیان، چند گرم جنسینگ، دو قاشق چایخوری گزنه، کمی بهار نارنج و گل محمدی برای خود یک نوشیدنی انرژی‌زا تهیه کنید. این گیاهان را در یک قوری ریخته و هر روز دو تا سه استکان از این دمنوش میل کنید. برای طعم بهتر می‌توانید آن را با عسل یا نبات میل نمایید.
  • چای و قهوه بیشتری مصرف کنید.

    • بهتر است قبل از خواب از مصرف چای و قهوه بپرهیزید.
  • در بین روز یک چرت کوتاه بزنید.

    • یادتان باشد خواب طولانی در نیمه روز به بی حالی و خستگی بیشتر شما می‌انجامد. بنابراین سعی کنید خواب کوتاهی در میان روز داشته باشید.

سلامتی گوهر گرانبهایی است. قدر سلامت خود را بدانید.

مطلب از تیم تحریریه هزار و چهل گیاه
هر گونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

لطفاً برای ارتقاء سلامت جامعه این مطلب را به اشتراک بگذارید
درباره رضا دهقانی

دکتر رضا دهقانی، دکتری تخصصی فارماکولوژی، استاد دانشگاه == ارتباط مستقیم از طریق ایمیل dr.rezadehghani7@yahoo.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.